HET INNOVATIEDOOLHOF
Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.
€ 34,99
ONDERNEMEN
‘Ondernemen’ gaat over naar buiten kijken, kansen zien, risico’s overzien en gáán. Ondernemen is leuk en bovenal is het te leren. En ondernemen kan in een eigen bedrijf, maar ook binnen een bestaande organisatie – profit of non-profit.
€ 33,95
THE WOW STARTS NOW
Stel, je hebt een goed idee, maar je hebt geen idee hoe je het in de wereld moet zetten. Voor je het weet heb je het al bijna om zeep geholpen door het te begraven in teksten en PowerPoints vol feiten, cijfers en argumenten. Want je kunt nog zo’n fantastisch idee hebben, als je er geen verhaal over kunt vertellen, gaat het voor niemand leven.
€ 20,00
AIRBNB
Heb je een kamer in je huis over, of een leuke boomhut in de tuin? Met Airbnb kun je er op een simpele, leuke en gezellige manier geld mee verdienen. Maar hoe zorg je ervoor dat de ruimte eruit springt op de site?
€ 8,99
SPREEK ALS TED
In ‘Spreek als TED’ onthult Carmine Gallo de verrassende inzichten die hij kreeg nadat hij honderden TED-talks analyseerde en de populairste TED-sprekers, onder wie Brené Brown, Ken Robinson en Susan Cain, interviewde.
€ 12.50
FLEXDENKEN
‘Flexdenken’ van Astrid Willems is een praktisch boek dat ons helpt om met de uitdagingen van flexibilisering om te gaan. Het gaat op speelse en doortastende wijze in op de vraag: is zekerheid in deze tijd een illusie? En zo ja, waar kan je dan houvast aan ontlenen?
.
€ 25,00
PROGRAMMEREN MET JAVASCRIPT
Dit drukwerkje begint bij de basis en bevat duidelijke stap-voor-stap-instructies die iedere beginner succesvol leren programmeren.
€ 29,99
WORDPRESS
Was het ooit een platform voor bloggers, nu is WordPress vooral populair om je eigen unieke website mee te bouwen.
€ 29,99
SOCIAL MEDIA MARKETING
Marketingbijbel boordevol nuttige tips en handige websites. Je klanten buzzen al op social mediasites; doe daar je voordeel mee!
€ 29,99
GELD MAAKT WEL GELUKKIG!
Het maakt niet uit of je na de vaste lasten veel of weinig te besteden hebt. Door binnen je budget psychologisch slimme keuzes te maken word je gelukkig van alle uitgaven. Dankzij ervaringen in plaats van spullen, en door anderen te verrassen en daar zelf een fijn gevoel van te krijgen. Consumentenpsycholoog Patrick Wessels over welke aankoopbeslissingen je gelukkig maken. Laat je niets aanpraten en ontdek van welke keuzes je nog jaren plezier kunt hebben. Voor hetzelfde geld!
€ 20,00
DOELGERICHTE SEO
Juist voor de kleine zelfstandige is Google één van de grootste zegeningen van deze tijd. Zoekmachine-optimalisatie vormt dan de basis van een marketingstrategie.
Ze zeggen dat je een lange adem moet hebben om succes te behalen met zoekmachine-optimalisatie (SEO). Want als het zo gemakkelijk was om met je website bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen, dan zou iedereen daar immers wel staan.
Dit gebruiksvriendelijke boek met uitgebreide informatie over hoe je met Google omgaat en talloze tips en trucs bewijst dat ook jouw website bovenaan in de zoekresultaten van Google kan komen.
€ 19.95
MEGAFOON POLITIEK
Politici proberen in de jacht op stemmen het beeld dat kiezers van hen hebben, te beïnvloeden. Dat gaat vaak beschaafd en doordacht, maar soms gebeurt het ook ronduit roekeloos, met grote gevolgen voor zowel de politici zelf als het hele land.
Wat werkt wel en wat niet? Heeft men van tevoren een goed beeld van de effecten en gevolgen? Hoe kan politiek opportunisme zich uiteindelijk ongenadig tegen de eigen partij keren?
Kaj Leers laat zien dat het soms beter zou zijn geweest als partijen hun trukendoos niet hadden opengetrokken…
€ 17.99
DEEL NOOIT HET VERSCHIL
Chris Voss, een FBI-veteraan, is één van de meest vooraanstaande beoefenaars en docenten van onderhandelingsvaardigheden. Hij benadrukt het belang van emotionele intelligentie, zonder het eindresultaat uit het oog te verliezen. De effectiviteit van deze technieken zijn in het veld door hem getest.
Het boek biedt een spannend kijkje achter de schermen bij de FBI. En is een onontbeerlijk handboek met onderhandelingsprincipes uit de opmerkelijke carrière van Chris Voss, onderhandelaar in gijzelings- en ontvoeringszaken bij de FBI.
€ 19,95
DE LEAN STARTUP
Heel soms verschijnt een boek dat ons totaal anders laat denken over innovatie en ondernemerschap…. “De Lean Startup” is zo’n boek – Financial Times. U leest alles over de principes en technieken van de Lean Startup. De methode is ontworpen om u te leren hoe u een startup opbouwt. Het biedt daarnaast manieren om een bedrijf met de grootst mogelijke snelheid op te schalen en te laten groeien.
€ 25,95
DIGITAL NOMADS (engels)
How to Live, Work & Play Around the World. We hebben het geluk om in een tijdperk te leven waar de vliegtuigen en de communicatiemiddelen grenzen vervagen. We staan aan de vooravond van een revolutie die de manier waarop we leven totaal verandert. En het goede nieuws is – u kunt een deel van het zijn.
€ 12,49
GELUK IN 8 KOPPEN THEE
“There is no way to happiness, happiness is the way”- Buddha. De quote van Buddha was een herinnering aan het idee dat geluk niet van buiten komt, maar van binnen zit. In “Geluk in 8 koppen thee” laat Irene zien dat je niet het Achtvoudige Pad hoeft te doorlopen om te ontdekken wie je bent, maar dat je elementen ervan kunt integreren in je dagelijks bestaan.
€ 19,95
HET HOE BOEK VOOR DE COACH
Als coach wilt u mensen in beweging krijgen. Ze in staat stellen met meer kracht en vertrouwen een eigen koers uit te zetten. Daarvoor gebruikt u een scala aan methoden en technieken maar soms zou u als coach nog beter willen weten hoe u een specifieke interventie inzet
€ 34,95
ONS CREATIEVE BREIN
Het is niet bijzonder om uniek te zijn, dat zin we allemaal. De manier waarop onze hersenen zich ontwikkelen, beïnvloedt onze beroepskeuze en ons beroep heeft ook een effect op de structuur en functie van onze hersenen. Swaab lezen is als kijken naar een röntgenfoto van je geest.
€ 15,00
MAAK ZE GEK
Wat zou er met je bedrijf gebeuren als je websitebezoekers wild enthousiast worden en de link naar iedereen doorsturen? Als duizenden mensen zich spontaan aanmelden voor je nieuwsbrief? Zou dat extra omzet opleveren? In dit boek krijg je de geheime formule voor opvallende online marketing
€ 22.50
PITCH
Met de perfecte pitch komen opdrachten binnen handbereik! Het helpt je om jezelf in de schijnwerpers te zetten. Om een onuitwisbare indruk op opdrachtgevers te maken, en concurrenten glansrijk achter je te laten. Zelfs al je weinig tijd of ruimte krijgt om je verhaal te vertellen!
€ 19,95
CONTENT ZUURSTOF VOOR JE KLANTEN
Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Veel organisaties ‘doen maar wat’ als het hierop aankomt. Maar weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd! Content! is onmisbare zuurstof voor iedereen die content gebruikt om klanten te werven en te behouden.
€ 34,99
STORYTELLING
Storytelling is meer dan alleen verhaaltjes. Al te vaak wordt in de marketingwereld een perspectief gehanteerd dat erg merk- en organisatie georiënteerd is. Waarna men zich de vraag stelt waarom iets niet aanslaat. De reden is simpel: omdat het niet boeit. Omdat er niemand op zit te wachten. Het vertellen van verhalen is een kunst.
€ 19.95
BETER BLOGGEN
Een motiverend doe-boek voor iedereen die overweegt zakelijk te gaan bloggen maar niet weet waar te beginnen, of die ermee is begonnen maar vastloopt. Aan de hand van motiverende voorbeelden en praktische opdrachten spreek je je creativiteit aan, vind je inspiratie voor blogs en ontwikkel je eigen stijl.
€ 19.95
STORYTELLING ATLAS
Dit boek gidst de lezer door de wereld van storytelling. Onderweg beschrijft het de rol, de functie, het effect en de impact van verhalen op veranderingen. Met praktische voorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing. De atlas bestaat uit zes prachtige landskaarten,, die elke een specifiek onderdeel van het storytelling-landschap beschrijven.
€ 25,50
DE RAMPENONDERNEMER
Dat één man de dupe kan zijn van zoveel rampspoed lijkt onwaarschijnlijk. Toch is het een waargebeurd verhaal, een verhaal over veerkracht en doorzettingsvermogen. Keer op keer lukt het hem met soms buitenaardse inspanning zijn bedrijf van de ondergang te redden. In dit boek haalt hij nog één keer alles uit de kast
€ 29.95
ONDERNEMEN ALS WAY OF LIFE
Werk doen waar je plezier aan beleeft en dat waarde heeft voor anderen. Elke dag fluitend aan je werk beginnen, omdat je met je talenten en ambities aan de slag kunt. Werk maken van je dromen en idealen. Hoe doe je dat? Het is een way of life!
€ 14,99
EÉN FAN PER DAG
Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve.
€ 20,00
THE 10X RULE
Onderneem actie! Neem concrete stappen om uw dromen te bereiken terwijl u zakelijke clichés en risicoaversie links laat liggen. Maak de 10x Regel tot een discipline. Ontdek waar u wilt beginnen en hoe u elke actie opvolgt om de resultaten te bereiken.
€ 25,74
BLUE OCEAN STRATEGIE
De theorie (net als de term ‘Blue Ocean’) is een begrip onder ondernemers. Concurrentiestrijd leidt slechts tot een bloedige, rode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Ze pleiten voor een creatie of ontdekking van een nieuwe markt: de blauwe oceaan.
€ 29,67
SOCIAL MEDIA MARKETING
Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, blogs: allemaal hebben ze hun eigen voordelen, gebruiksaanwijzingen en unieke doelgroepen. Maar hoe weet je welke social media bij jouw bedrijf passen en welke strategie je moet toepassen om een succesvolle campagne te kunnen lanceren? Daar helpt de nieuwe editie van Social media marketing voor Dummies je bij.
€ 29,99
TWNTY EIGHTN (2018)
Deze business agenda is een Engelstalige agenda voor ondernemende vrouwen die van soberheid en stijl houden en zich bezighouden met groei en ontwikkeling. Een nieuw en fris ontwerp, zakelijk, maar wel goed is vormgegeven. Met o.a. een helder weekoverzicht, een dankbaarheidsreminder, natuurbeeld, een opbergpocket achterin (in parelmoer druktinkt) en veel notitieruimte.
€ 17,95
MILLY PIE AGENDA 2018
De Milly Pie presenteert zich als een lifeplanner; een planner, agenda én notitieblok voor warhoofden die duizend dingen tegelijk willen doen. Een echte vrouwelijk agenda met inspirerende quotes en genoeg schrijfruimte. Er zit ook een handig kladblok bij voor nog meer hersenspinsels en die past ook in het opbergvakje. Speciale eraan zijn de omslagen in verschillende dessins zodat je er zelf een kunt kiezen!
€ 49,95
DE ESSENTIALIVING PLANNER 2018
Grote, overzichtelijke bureauplanner, klassiek vormgegeven met grijze stofkaft. Met als extraatjes balance creators, notitiepagina’s, een wekelijkse recepttip (recept is te downloaden via de site) en kleurplaten voor de ‘zenmomenten’. De essentialiving planner is bedoeld om je dagelijkse leven meer structuur te geven. Om zo soepel mogelijk de to do’s die er nou eenmaal bij horen, af te kunnen vinken.
€ 29,95
PURPUZ PLANNER
Je hebt een goed plan, een mooi voornemen en haalt het niet. De Purpuz lost dit op. De Purpuz is de 1e planner geheel ontworpen om je doel te halen. In een inspirerende omgeving word je geholpen met het stellen, plannen en bereiken van jouw doel. Reflectie zorgt ervoor dat jij jouw doel meer in balans behaalt.
€ 34,99
Planpoint agenda | Vivianne Broekman
ALLES-IN-ÉÉN AGENDA
Bij zzp’ers lopen werk en privé vaak door elkaar heen. Met deze praktische Plan-Point Organizing Agenda 2018 kun je zowel je (zakelijke) afspraken, financiën als je maaltijden en doelen bijhouden. Of het nu gaat om een opruimklus, het voorbereiden van je vakantie, je gewerkte uren, onkosten en kilometers, de checklijsten helpen je het huishouden en het werk te stroomlijnen. Met de opvallende stickers vergeet je nooit meer een afspraak, verjaardag of kus!!
€ 14,95
Zamarra Kok
DE ORGANIZING AGENDA 2018
Heb je een druk leven en heb je behoefte aan meer structuur en overzicht? Met deze agenda organiseer je moeiteloos je (werk)afspraken, taken, geldzaken en het hele huishouden. De dagelijkse zakelijke uren- onkosten- en kilometerregistratie zijn ideaal voor ondernemers. Bomvol planners voor o.a. huishouden, budget, opruim- en onderhoudsklussen en handige checklijsten voor vakanties, feestdagen en feestjes
€ 11,99
Marieke Anthonisse
ZAKENMAM AGENDA
Een prachtige agenda gemaakt waarin jij als ondernemende vrouw met een gezin al jouw bezigheden kunt plannen. Een unieke agenda die jou laat focussen op je bedrijf én gezin. Plannen als een middel om meer rust in je leven te creëren!
Kijk per kwartaal vooruit, focus per maand op jouw prioriteiten en plan jouw dagen in de weekoverzichten. Geniet van de prachtige kunstwerken, leeg je hoofd op de notitiepagina’s, pak een rustmomentje met de kleurplaten. Aan het eind van het jaar kijk je terug op een geweldig 2018 waarin jij zowel jouw bedrijf, jezelf als ondernemer en jouw gezin hebt laten groeien en bloeien!
€ 35,00
Taren Mohan
INTAKEGESPREKKEN & DETACHERING
Een praktisch, makkelijk leesbaar boek met concrete tips voor zelfstandig interim-professionals die tijdens een intakegesprek een klus willen binnen halen. Hoe bereid je je voor, welke vragen kun je verwachten, hoe presenteer je jezelf, en nog veel meer. Eigenlijk een basisboek solliciteren, dus geschikt voor elke werknemer. Met interviews met detacheringsbureaus, opdrachtgevers en bemiddelaars
€ 21,95
Marketing |Jan van Setten
KLANTENLUISTERAAR
Jan van Setten vertelt u in ‘De klantenfluisteraar’ u hoe u de klant voor zich kunt winnen, zodat zowel hij als uzelf plezier heeft in het zakendoen. Met veel flair en humor en aan de hand van praktische voorbeelden wordt u aan het denken (en aan het werk!) gezet. Van Setten haalt heel wat opvattingen over klanten overhoop. Hij schopt tegen heilige huisjes, gooit knuppels in het hoenderhok en geeft verwarrend eenvoudige antwoorden op prangende vragen. Na lezing van dit boek kijkt u met frisse blik tegen uw klanten en uzelf aan. Sterker nog, u kunt uw marketing uitbesteden. Aan wie? Aan uw klant!
€ 20,00
Marketing |Gilles Robichon
AAN DE SLAG MET INTERNET OF THINGS
Je hoort steeds vaker dat het Internet of Things ons leven in de toekomst gaat bepalen. Maar wat is het eigenlijk en hoe ver is die toekomst bij ons vandaan? Internet of Things (IoT) draait om alledaagse voorwerpen die via het internet verbonden zijn met netwerken en daardoor gegevens kunnen uitwisselen.
€ 24.99
Marketing |Jan van Setten
HOE KRIJG IK ZE ZOVER
Jan van Setten vertelt in zijn klassieker ‘Hoe krijg ik ze zover?’ hoe je je medewerkers met glashelder management door de verschillende fases van gedragsverandering heen krijgt. Hoe je mensen op een natuurlijke wijze betrokken maakt. Hoe je weerstand herkent en weerlegt. Hoe je respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt.
€20,00
Marketing |Marjolein Visser
SOCIAL MEDIA MANAGEMENT
De opkomst van social media veranderde de manier waarop mensen producten zoeken, kiezen en kopen en evalueren. Ook kunnen uitingen op social media grote impact hebben op de reputatie en daarmee het succes van bedrijven. Het is daarom zeer belangrijk voor organisaties om een effectieve social media-strategie te kunnen implementeren. Het nieuwe boek Social Media Management reikt studenten de kennis en vaardigheden aan om succesvolle plannen te ontwikkelen voor bedrijven.
€39,95
Marketing |Matthew Syed
BLACK BOX DENKEN
Goed nieuws! Fouten maken is een voorwaarde voor succes. Het boek Black Box-denken zet de wereld op zijn kop. Fouten zijn niet fout, maar juist goed. Talent of motivatie bepalen je succes niet, maar vooral de manier waarop je omgaat met wat misgaat. Met suspense illustreert Matthew Syed aan de hand van voorbeelden uit de medische wereld, sport en luchtvaart wat er gebeurt als trots en schaamte de overhand krijgen en fouten worden weggemoffeld.
€22,50
Marketing |Berthold Gunster
IK BEN OKÉ. JIJ BENT EEN SUKKEL
Betweterige schoonzus, bemoeizuchtige baas of onhandelbaar kind? Stop ze te veranderen. Ze zijn wie ze zijn. En dat zal altijd zo blijven. Is dat erg? Nee. Denk het
om. Ze zijn je goudmijn. Na de bestseller Ja-maar wat als alles lukt?, Huh?! en Omdenken is Berthold Gunster terug met een boek over een onderwerp wat
iedereen zal aanspreken: relaties.
€19,99
Marketing |Berthold Gunster
OMDENKEN IN COMMUNICATIE
Omdenken in communicatie is het zusje van de bestseller Omdenken, waarvan meer dan 300.000 exemplaren zijn verkocht. Dit prikkelende boekje vol grappige en ontregelende illustraties laat zien hoe je de techniek van het omdenken kunt inzetten in allerlei situaties: op het werk, binnen de familie, met kinderen en in liefdesrelaties. Omdenken in communicatie is een volledig herziene editie van Omdenken in relaties.
€4,99
Marketing |Brené Brown
VALLEN EN WEER OPSTAAN
Brené Brown heeft vele mensen geraakt met haar stellingen over moed, imperfectie, schaamte en goed genoeg zijn. Haar werk legt een diepe waarheid bloot: kwetsbaarheid – de bereidheid om ervoor te gaan en jezelf te laten zien – is de enige weg naar meer liefde, erbij horen, creativiteit en vreugde. Het is alleen niet altijd gemakkelijk om een moedig leven te leiden. En het is onvermijdelijk dat we uiteindelijk zullen struikelen. Hoe groot het probleem of de situatie ook is, sterk weer opstaan na een val is dé manier waarop we in de praktijk brengen om met hart en ziel te leven. Dat proces, schrijft Brené, leert ons het meeste over wie we zijn.
€ 12,50
Marketing |Morgan Brown Sean Ellis
OP ZOEK NAAR RESULTATEN
Het is moeilijk voor te stellen, maar ooit was Airbnb het best bewaarde geheim van reishackers en couchsurfers; LinkedIn het exclusieve domein voor topmanagers en recruiters; Facebook het zielige stiefbroertje van Myspace; en Uber een armlastige start-up die geen enkele kans had tegen machtige taxibedrijven. Hacking Growth is een toegankelijk en praktisch handboek dat teams en organisaties uit alle bedrijfstakken kunnen gebruiken om hun klantenkring en marktaandeel te vergroten. Het is een must voor alle marketeers, ondernemers en managers die op zoek zijn naar consistente, herhaalbare, kosteneffectieve en datagedreven resultaten.
€ 18,98
Marketing | Christine Liebrechts & Tefke van Dijk
IK VERF TOT IK STERF
In een deuk om slechte slogans. Een boekje vol creatieve voorbeelden van bedrijfs- en reclameslogans tussen ‘tenenkrommend slecht’ en ‘stiekem best grappig’.
Bijvoorbeeld: Zit je haircut voor een kapperszaak of Tot in de tandjes verzorgd voor een mondhygiënist.
€ 9,99
Psychologie | Mark Manson
THE SUBTLE ART OF NOT GIVING A FUCK
In deze zelfhulpgids snijdt een superstar/blogger Mark Manson door de onzin om ons te laten zien hoe te stoppen met het altijd dwangmatig proberen ‘positief’ te zijn. Zijn inzicht biedt ruimte om echt beter en een gelukkiger mensen worden.
€ 17,95
Storytelling | Guido Everaert
VERHALEN MAKEN MERKEN
Storytelling is meer dan alleen verhaaltjes. Al te vaak wordt in de marketingwereld een perspectief gehanteerd dat erg merk- en organisatiegeoriënteerd is. Waarna men zich de vraag stelt waarom iets niet aanslaat. De reden is simpel: omdat het niet boeit. Omdat er niemand op zit te wachten. Het vertellen van verhalen is een kunst.
€ 24,99
Storytelling atlas | Suzanne Tesselaar
HET LANDSCHAP VAN VERHALEN EN VERANDEREN
Dit boek gidst de lezer door de wereld van storytelling. Onderweg beschrijft het de rol, de functie, het effect en de impact van verhalen op veranderingen. Met praktische voorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing. De atlas bestaat uit zes prachtige landkaarten, die elk een specifiek onderdeel van het storytelling-landschap beschrijven.
€ 24,50
Ondernemen als way of life | Pieterjan van Wijngaarden
3 KERNVRAGEN OM IETS MOOIS TE MAKEN VAN JE WERKENDE LEVEN
Werk doen waar je plezier aan beleeft en dat waarde heeft voor anderen. Elke dag fluitend aan je werk beginnen, omdat je met je talenten en ambities aan de slag kunt. Werk maken van je dromen en idealen. Hoe doe je dat? Het is een way of life!
€ 14,99
De Rampondernemer | Frank Krake
OVERWINNEN ALS ALLES TEGENZIT
Dat één man de dupe kan zijn van zoveel rampspoed lijkt onwaarschijnlijk. Toch is De rampondernemer een waargebeurd verhaal, een verhaal over veerkracht en doorzettingsvermogen. Keer op keer lukt het hem met soms buitenaardse inspanning zijn bedrijf van de ondergang te redden. In dit boek haalt hij nog één keer alles uit de kast…
€ 19,95
Beter Bloggen | Karin Ramaker
EEN NIEUWE MANIER VAN VERHALEN VERTELLEN
Een motiverend doe-boek voor iedereen die overweegt zakelijk te gaan bloggen maar niet weet waar te beginnen, of die ermee is begonnen maar vastloopt. Aan de hand van motiverende voorbeelden en praktische opdrachten spreek je je creativiteit aan, vind je inspiratie voor blogs en ontwikkel je je eigen stijl.
€ 17,95
Traction | Gabriel Weinberg
HOW ANY STARTUP CAB ACHIEVE EXPLOSIVE CUSTOMER GROWTH
As Gabriel Weinberg and Justin Mares learned from their own experiences, building a successful company is hard. For every startup that grows to the point where it can go public or be profitably acquired, hundreds of others sputter and die.
€ 19,81
Eén fan per dag | Jos Burgers
VAN DE MEESTER VAN DE EYEOPENERS.
Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve.
€ 20,-
Blue Ocean Strategy | Chan Kim, Renée Mauborgne
VAN HEVIGE CONCURRENTIESTRIJD NAAR EEN ONONTGONNEN MARKT.
Al tien jaar is de theorie (net als de term ‘Blue Ocean’) een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. In hun boek beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentiestrijd slechts leidt tot een bloedige, rode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Gebaseerd op een uitgebreide studie onder 150 bedrijven pleiten zij voor een creatie of ontdekking van een nieuwe, onontgonnen markt: de blauwe oceaan.
€ 26,72
Bekijk ook eens de levende boekenlijst die is gemaakt voor en door zzp’ers. Hier kun je ook je eigen boeken toevoegen!
Feilloos Adviseren | Peter Block
MUST-READ VOOR IEDERE ADVISEUR.
Dit boek beschrijft de onderwerpen die in elk stadium van het adviesproces uw aandacht vragen en vertelt hoe u moet omgaan met cliënten in verschillende situaties. Speciale aandacht voor de invloed van moderne communicatiemiddelen en het omgaan met lastige cliënten. Richtlijnen, voorbeelden en een checklist.
€ 44,99
Handboek voor wereldburgers | Esther Jacobs
LAAT JE NIET BEGRENZEN DOOR HET SYSTEEM.
Zowel voor (wannabe) wereldburgers als ‘thuisblijvers’. In dit avontuurlijke leesboek vertelt Esther Jacobs hoe ze wereldburger werd. Met veel praktische tips over lifestyle, werk, belastingen en verzekeringen. Ook delen andere wereldburgers, digital nomads en vrije denkers, waaronder Jacob Gelt Dekker, hun ervaringen.
€ 20,- AANBIEDING: GEEN VERZENDKOSTEN BINNEN NEDERLAND!
Lanceren kan je leren | Marjan Crabtree & Denise Hulst
VOOR ONDERNEMENDE INTERNETVROUWEN
Ben jij een vrouwelijke internet ondernemer? Ben je wars van gladde verkooppraatjes en krijg je jeuk bij de gedachte aan moeten verkopen? Met deze uitgekiende en geteste mix van (neuro) marketing, psychologie en een schat aan praktische ondernemers-vaardigheden creëer je een enorme voorsprong. Maak je (online) dromen waar!
€ 19,90
Eckharts notes | Eckhart Wintzen
TIEN JAAR NA DATO GEEFT ECKART ZIJN GEHEIM PRIJS VAN ZIJN SUCCESFORMULE
In Eckart’s Notes zit veel humor en zelfspot over de succesformule, waarmee hij zijn BSO/Origin liet groeien van onverwacht eenmansbedrijf tot ongekende multinational. Het staat vol met ideeën en ‘gouden tips’ en is geschreven voor iedereen die met management te maken heeft: ondernemers, managers, studenten en docenten, en het thuisfront!
€ 29,50
In beeld met instagram | Kirsten Jassies
WAAROM JE INSTAGRAM ZOU KUNNEN GEBRUIKEN?
Deel alles wat je ziet met de wereld via Instagram. In dit praktische boek staat beschreven hoe je dit populaire platform privé en zakelijk kunt inzetten en hoe je snel meer likes en comments kunt verzamelen.
Linkedin marketing | Martine Meijburg
DE WAARDE VAN LINKEDIN
LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk ter wereld, maar hoe zet je het succesvol in als marketingtool? Volgens LinkedInexpert Martine Meijburg is er voor bedrijven en zelfstandige professionals nog een wereld te winnen op LinkedIn
Stoppen & doorgaan | Margriet de Schutter
OVER HET LEVEN NA TOPSPORT.
Topsporters zetten alles aan de kant voor dat ene doel: een gouden medaille. Maar hoe moet je verder als die ene zekerheid wegvalt, als je moet stoppen met sporten? Margriet de Schutter, voormalig shorttrackschaatster, vertelt in haar boek Stoppen en Doorgaan openhartig over haar leven als topsporter en het leven dat daarop volgde.