Hans Prummel
Wat heb je met… namen?
Ik heb vooral veel met taal. Door toeval ben ik na mijn studie in de PR en marketing beland. Toen ik binnen dat werk regelmatig naar een niet-bestaande naamafdeling werd gestuurd was mijn bedrijf geboren. Alle producten en verpakkingen die ik zie geven me weer nieuwe ideeën en inzichten. Door altijd om me heen te kijken, krijg ik alle inspiratie die ik nodig heb. Vooral door ‘namespotting’, het zoeken naar opvallende merk- of bedrijfsnamen, vallen me telkens weer nieuwe dingen op en blijft mijn creatieve brein draaiende.
Hoe gebruik je social media?
Sowieso continue. Het is voor mij een manier om mijn bedrijf toch altijd weer onder de aandacht te brengen zonder over mezelf of over mijn vak te praten. Zo heb ik een competitie opgezet waarbij iedereen een bijzondere of opvallende naam op mijn social media kanalen kan plaatsen. Het zorgt dus voor veel input in mijn dagelijkse werk. Ook heb ik via deze kanalen veel klanten en zelfs vrienden overgehouden. Ik zou echt niet zonder kunnen.
Wat is je doel?
De bekendste naammaker van Nederland te worden. Het bedenken van namen wordt onderschat en daar moet verandering in komen door bijvoorbeeld jaarlijks een award uit te delen voor de beste naam van dat jaar. Voor de creativiteit wil ik blijven sparren met freelancers. Zo ben ik ook op de naam ‘InStock’ gekomen voor een restaurant dat alleen kookt met wat ze in huis hebben. Ik blijf werken aan mijn PR, dingen onder de aandacht van de media brengen. Er moeten altijd nieuwe namen blijven komen, mijn werk is dus nog lang niet gedaan.
Hans Prummel
www.denaamafdeling.nl
De Naamafdeling biedt een breed aanbod aan diensten rondom merknamen. Ontwikkeling van advies over namen: bedrijfsnamen, merknamen en namen voor producten en diensten.
De Uitdaging van is een vaste rubriek in ZTalks magazine. Wil je het artikel downloaden dat kan.
Owner ZTalks media / Investor / Entrepreneur | ZTalks mediagroep | RSM Erasmus Universiteit / Rotterdam School of Management | Utrecht Area, Netherlands