“HAPPY BUSINESS YOU”

Onderzoek over geluk en ondernemerschap

Waarom zijn ondernemers, tsja….. ondernemers? Zijn ondernemers wel zo gelukkig als ze zeggen dat ze zijn. Is succes een voorwaarde om gelukkig te zijn of juist andersom. Wat zijn de ingrediënten voor (meer) succes en geluk in het ondernemerschap. Vragen waar ik antwoorden op wil krijgen door middel van het “Happy Business You” onderzoek.

HET ONDERZOEK

De insteek van dit onderzoek is om de persoonlijke, en de zakelijke kant van het ondernemerschap met elkaar te relateren. Dus wat zijn de psychologische drijfveren en welke aspecten beïnvloeden de mens achter de ondernemer. Welke zakelijke omstandigheden spelen een rol en in hoeverre is succes een bepalende factor.

Als basis voor dit onderzoek zijn een aantal wetenschappelijke theorieën en modellen als leidraad gebruikt. Daarnaast put ik uit mijn eigen ervaring als ondernemer en die van klanten die ik begeleidt heb.

Om antwoorden te verkrijgen op de drie fundamentele vragen en alle deel- vragen worden diverse vormen van onderzoek uitgevoerd: – een korte poll – online enquête – persoonlijke interviews – desk research.

HET RAPPORT
Als alle antwoorden verwerkt zijn zullen deze gepubliceerd worden in een uitgebreid rapport (e-book) Dit rapport bevat onder andere:

  • De antwoorden op de drie fundamentele vragen: – motivatie – status – criteria
  • Een Happy Business You index met hierin de status per segment, duur, bedrijfsgrootte etc. en ook een vergelijking met de verschillende landen
  • Uitleg over een aantal wetenschappelijke theorieën
  • Tips en adviezen, hoe je jouw geluk en succes kunt verbeteren

JOUW DEELNAME!
Als je deelneemt aan de enquête, of aan het interview, krijg je gratis een ZTalks magazine en de samenvatting van het rapport.

Ja, ik vul nu graag de online enquête in

HET VERVOLG
Daarnaast zal de verzamelde informatie gebruikt worden als basis voor de ontwikkeling van een nieuw model. Dit HBY model is dan een do-it-yourself kit die je kunt gebruiken om gelukkiger en meer succesvol te zijn als ondernemer.

SAMENWERKING
Wil je een bijdrage leveren aan dit HBY research project, werk je bijvoorbeeld voor een universiteit, werkgeversorganisatie, Kamer van Koophandel, overheidsdienst, branche verenging, etc. neem dan contact met mij op.

Ontvang Gratis een ZTalks magazine op de deurmat voor het invullen van de enquette

DRIE FUNDAMENTELE ONDERZOEKSVRAGEN

  • Wat zijn de motivaties en drijfveren om ondernemer te worden en te blijven
  • Wat is de status van geluk en succes bij ondernemers
  • Wat zijn de criteria en invloeden die het geluk en succes niveau bepalen
Stuur ons een bericht: