Confessions of a Freelancer #39 Vrouwen bloot handel dood

Hittegolf en Komkommertijd.

Het is crisis in Nederland. Waar wij als ondernemers normaliter gedijde op de matige week die we zomer noemde, zitten wij momenteel middenin een vrouwen-bloot-handel-dood’je.

Een CPM van grofweg €1.000.000, een frequentie van 46 en een retarget doelgroep van 2. Die 2 zijn waarschijnlijk ook nog één en dezelfde persoon vanaf verschillende IP adressen. Een online marketing nachtmerrie, dat is wat het is.

Advertorial

Als mens kan ik alleen maar stimuleren dat we die glinsterende schermen opzij leggen en onze kinderen daadwerkelijk in het oog houden op het strand. Als ondernemer zou ik wensen dat diezelfde kinderen lekker naar opa en oma gebracht werden, ik probeer mama en papa namelijk iets te verkopen.

Met mij miljoenen andere ondernemers die met de zweetparels op hun voorhoofd de Gmail inbox blijven verversen. Wat een genot dat ondernemen (sarcastisch red.). Lekker je teenslippers aan, want wie maakt mij wat, als je in dat kleine voorkamertje zit waar het zo’n 96 graden Celsius is. #WorkFromAnywhere! Zelfs als die werkplek momenteel een soort kas is waar tomaten nog sneller ontkiemen dan je nieuwe online marketingcampagne.

Anti-glare.

Ik weet het nog goed, december 2017. “Wilt u voor €99 extra een anti-glare scherm op uw MacBook Pro van bijna €3.000?” – Nee, dacht de gierige vrek in mij. De kans dat ik dat scherm in ons koude kikkerland ooit nodig ga hebben is zó klein, dat ik die €99 liever in mijn zak houd. 7 maanden later beperkt dat de outdoor-werkplek-opties enorm. In de kolossale schaduw van Jumbo supermarkten misschien? Op een leeg kratje Hertog-Jan naast de loading dock?

Ik ben wel blij dat ik destijds voor die paar tientjes een extra verzekering heb afgesloten, die gaat van pas komen als mijn toetsenbord ermee ophoudt door zweetschade.

Komkommertijd.

Komkommertijd bij mij thuis is eigenlijk meer augurkentijd. Leg een komkommer op mijn bureau en binnen 0,4 nanoseconden heb je namelijk geen komkommer meer, maar een augurk. Een droge, taaie, verlepte augurk. Ongeveer net zo droog, taai en verlept als de conversieratio van mijn e-maillijst.

Hè, wat een negativiteit. Dat doet deze prachtige zomer geen eer aan. Laat ik dan ook vooral afsluiten met wat welgemeend en positief advies:

“Geniet! De rest komt wel weer..”

 

 

4Shares

“Met Facebookles.nl bied ik ondernemers een on- en offline cursusaanbod waar zij in hun eigen tempo kunnen leren over Facebook en Social Media (Advertising).”

Stuur ons een bericht:

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search